Varför har vi låst din gräns?

När du spelar på Svenska Spel så vill vi att du mår bra, att du har koll på ditt spelande och att du inte satsar mer pengar än vad din ekonomi klarar av.

Utifrån Svenska Spels spelansvarsarbete så vidtar vi ibland åtgärder när vi ser att en kund spelar på ett riskfyllt sätt. 

  • Om du till exempel tidigare har varit i kontakt med spelansvarsteamet och haft ett omsorgssamtal, men fortsätter att spela riskfyllt så kommer Svenska Spel att behöva vidta ytterligare åtgärder för att förhindra att du fortsätter att spela riskfyllt.
     
    Det kan vara åtgärder så som att sänka din tidsgräns eller sänka en insättningsgräns. Exakt vilken åtgärd som gjorts och under vilken tidsperiod din gräns är låst får du information om via E-post, eller postalt brev om du saknar en verifierad mailadress.
     
  • Om du satt en hög insättningsgräns så har vi också kontrollerat din taxerade inkomst hos Skatteverket, vilket är offentliga uppgifter – läs mer om det nedan.

Frågor och svar

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om gränserna.

Vanliga frågor om du är under 20 år

Svaren på de vanligaste frågorna om du är under 20

Frågor och svar Vegas

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om du spelar Vegas